Комуникационни умения

Научете се да гледате през очите на своя събеседник

Ако даден търговец предлага продукт, от който всеки има нужда, то тогава всеки е негов потенциален клиент.

Най-сигурният път към успеха на вашия продукт е създаването на контакти. Ходете по изложения и магазини и се запознавайте с всички. Независимо дали говорите със собственик или с човек от персонала вашата цел е да създадете приятелски взаимоотношения.

Противно на приетата от търговците практика, никога не говорете за работата си и за продуктите, които предлагате. Подобни разговори винаги отблъскват потенциалните клиенти, затова се стремете да насочите разговора към личността на вашия събеседник. Говорете за неговия бизнес, за хобито му или дори за семейството му.

Важно е да сте търпеливи и да накарате човека срещу вас да се почувства комфортно. Не бързайте да говорите за себе си, изчакайте събеседника сам да прояви интерес към това, с което се занимавате, по този начин той ще се впечатли много повече, което в крайна сметка е и вашата главна цел.

Друго много важен момент по пътя към успеха е да се научите да гледате през очите на своя събеседник. По този начин лесно можете да прецените възможностите и нуждите на клиента, така вместо да притискате хората да купуват нещо, което не е по джоба им, ще предлагате продукта, който те биха купили без да се замислят.

Проблемът на повечето търговци е именно в липсата на подобен подход. Практика е на всяка цена да се предлагат само скъпите продукти. Тези търговци обикновено преговарят до момента, в който клиентът или купува, или си тръгва, като и в двата случая вместо да е доволен, той се чувства унижен.

Така че ако успеете да проумеете колко всъщност са важни доверието и приятелските отношения между търговец и клиент, със сигурност ще се развивате много по-добре от конкурентите си.

В крайна сметка най-важното, както в живота, така и във бизнеса е да спрете да се концентрирате единствено върху това, което вие искате от хората и да се опитате да им помогнете те да намерят това, от което имат нужда.

Вашият коментар