Как да се класирате на първа позиция в Google?

Вашият сайт да се класира на първото място в страницата с резултатите от търсенето в Google е сбъдната мечта. Не само защото сте успели да “финиширате” на челната позиция в едно много оспорвано състезание, но и заради голямата награда. Какво имаме предвид?

Търсачката използва комплексен алгоритъм, който оценява вашия сайт по множество критерии, за да прецени доколко той може да предостави най-релевантния отговор на потребителското търсене. Ако сайтът ви убеди Google, че заслужава да бъде на първо място, то за ва това означава повече органичен трафик – т.е. множество потребители ще посетят сайта ви, без вие да плащате за това. От вас зависи да ги задържите и да ги превърнете в редовни посетители или клиенти, но затова ще поговорим малко по-късно. Първата позиция ви гарантира по-голяма разпознаваемост на бранда, ако успеете да се задържите достатъчно дълго на върха, а също така ви превръща в един от лидерите във вашата ниша.

Всичко това звучи повече от страхотно. Но как може да се класирате на първа позиция в Google? Краткият отговор: изискват се последователни и целенасочени усилия. По-подробно за това ще ви разкажем в следващите редове.

Какво да направите, за да се позиционирате на първа страница?

Има цяло едно направление, посветено именно на постигане на високи резултати в класирането на сайтове в Google. Това е познатата ни SEO оптимизация. То използва редица позволени методи и техники, за да постигне заветната цел. Ако до този момент не сте се захващали сериозно със SEO оптимизацията на сайта ви, ето някои добри отправни точки, върху които може да помислите:

Скоростта на зареждане на сайта ви

Може да ви изглежда като дребна подробност, то скоростта на зареждане на сайта ви е един от важните критерии за класиране. Google дори са разработили собствен инструмент, с който може да тествате скоростта и който може да ви даде основни препоръки какво да подобрите.

Имайте предвид, че потребителите стават все по-нетърпеливи. Ако трябва да чакат дълго страницата ви да зареди , най-вероятно ще я затворят още преди това да се случи, което води и до по-висок процент на отпаднали потребителите. За алгоритъма на Google това е лош сигнал, така че постарайте се да оптимизирате скоростта на зареждане.

Уникално и интересно съдържание

Времето на “копи-пейст” съдържанието отдавна е минало. Алгоритъмът на търсачката зорко наблюдава за уникалността на съдържанието във вашия сайт и дава предимство в класирането на онези, които са се постарали да го създадат. Освен това, то трябва да бъде оптимизирано по ключови думи. Така че уверете се, че добре познавате своята аудитория. Разгледайте какви са въпросите, които ги вълнуват и имат високо търсене и се опитайте да дадете изчерпателен и полезен отговор в блога на своя сайт, например.

Линкбилдинг

Още една успешна техника е линк билдинг. Google следи за това дали други сайтове препращат към вашето съдържание. Колкото повече линкове от външни страници препращат към вашия сайт, за търсачката това е сигнал, че съдържанието ви е интересно и полезно.

Но преди да сте сложили линк към сайта си във всякакви възможни директории, форуми и т.н., нека ви кажем, че има уловка. Не е важен само броят на линковете, но и тяхното качество. Те трябва да идват от сайтове с добра репутация и висок рейтинг, а още по- добре е ако те са тематично свързани с вашата сфера на дейност.

Например, ако продавате продукти за грижа за косата, тогава линк към категорията ви с шампоани би било добре да се появи с женско онлайн списание или известен блог за красота. Ако искате да начуите повече за линкбилдинга и цената, вижте повече тук: https://seomax.bg/kakvo-e-link-building-i-kakva-e-tsenata/.

Накрая, трябва да имате предвид, че за да постигнете успех, трябва да имате добре разработена SEO стратегия и опитни професионалисти, на които да се доверите. Къде да го отриеш – разбери тук.

Leave a Reply