Ще унищожи ли COVID-19 хотелиерския бранш?

Ограничителните мерки, въведени заради пандемията, доведоха до сериозни икономически последици. Почти няма сектор, който да не е засегнат негативно, но хотелиерският бизнес се нарежда сред едни най-тежко пострадалите.

Проблемите с полетите, страхът на хората и ограничнията за влизане на чужденци от държави с висок брой заболели от COVID-19, значително намалиха броя на туристите, които традиционно посещават страната ни. Всичко това значително затруднява привличането на гости в хотелите, но съвсем не означава, че индустрията е унищожена от пандемията. Маркетинг експертите са категорични, че вместо да се отказват, сега е най-подходящият момент хотелите да обмислят нови решения и стратегии, за да осигурят повече резервации.

Успешна маркетинг стратегия по време на пандемия – как?

Изграждането на успешна маркетинг стратегия за хотели в настоящите условия е предизвикателна задача, но не и невъзможна, категорични са експертите от UPguest. Дигиталните маркетинг канали оставят най-успешният начин за достигане до потенциалните гости. Големият плюс в тази ситуация е, че предвид призивите за социална дистанция, потребителите прекарват още повече време в онлайн пространството, така че хотелите имат повече възможности да ангажират вниманието им и да спечелят доверието им, превръщайки ги в клиенти.

За да работи новата стратегия, е необходимо маркетинг екипа на хотела много добре да оцени настоящата ситуация и всички промени, които настъпиха в следствие на COVID-19 пандемията. Например, хората стоят затворени вкъщи и имат все по-нарастваща нужда да се откъснат от това сиво ежедневие, да бъдат навън сред природата, да намалят нивата на стрес, също. Именно в тази посока трябва да работи екипът, за да представи хотела като място, което може да предостави всичко това.

Друг аспект от потребителското поведение, който също търпи промени, е, че неувереността и притесненията по-скоро карат гостите на хотела да направят резервация само за събота и неделя или за 2-3 нощувки. Необходимо е хотелите да се съобразят с тези нови “правила на играта” и да предложат специални оферти и промо пакети, които да ги отличат от конкурентите.

Ако не могат да си позволят да бъдат гъвкави с цените на стаите, хотелите могат да помислят за други удобства или услуги, с които да надградят пакетите за нощувка, така че да бъдат по атрактивни. Примерите могат да са разнообразни – посещение на някаква атракция, отстъпка при ползване на определени процедури от СПА центъра и др.

Още един важен въпрос, който всеки хотел в момента трябва да реши – това е осигуряването на храна. Както знаете от края на ноември ресторантите и заведенията за затворени за клиенти, включително и тези на териториите на хотелските комплекси.

Ако хотелът разполага със собствен ресторант, трябва да създаде организация как да сервира храната по стаите. Тук отново като бонус за клиентите в пакета може да се добави вечеря или друг тип почерпка за добре дошли.

В случай, че хотелът не разполага със собствен ресторант, може да се помисли за партньорство с някое от местните заведения, което да осигурява доставка до хотела, като по този начин се удовлетворят желанията на гостите.

Ако хотелът има апартаменти, които разполагат с кухненски бокс и уреди за готвене, може да се предостави възможност на гостите да заявят списък с покупки, които да им бъдат доставени от служители на хотела. Това е едно чудесно удобство, от което много почиващи семейства биха се възползвали.

Това е само една малка част от всички идеи, които могат да бъдат реализирани и имат потенциала значително да помогнат за привличане на гости в хотела и запълване на легловата база, което за хотелиерите е възможност да задържат бизнеса си и да си осигурят приходи.

Leave a Reply