проучване на пазара

Съберете достатъчно информация преди да вземете решение за покупка

Известно е, че с огромното изобилие от информация, достъпът до която е свободен, Интернет може да ви направи по-умни от всеки друг източник на планетата. По същия начин обаче свободния достъп може и да ви навреди.

Как да разберете кои информационни източници са надеждни и кои да избягвате? Дълго време се обсъждаше въпроса дали информацията, която получаваме е 100% вярна. Твърди се, че няма такова нещо като пълно съответствие (вярно ли е това?). Въпреки това не си струва да се тормозите с подобни неща. Всичко, което трябва да направите е да определите границите на вашия скептицизъм. А скептицизмът е важен в наши дни. Това не е негативна гледна точка, а реалистична преценка.
Представете си за момент, че търсите решение как да изпращате седмичния си бюлетин с новини на целия списък с нетърпеливи хора. Можете да избирате от безброй софтуер, хардуер и други решения. Някои безплатни, други евтини, трети скъпи и такива, на които не може да се разчита. Решението трябва да бъде взето. Кой ще ви помогне? Ето наколко възможности.

СПАМ

Много нежелани имейли обещават решения, на които в определен момент може би си струва да обърнете внимание. Бихте ли искали да работите с компания, която пренебрегва основните правила за спам? Ще се поколебаете.

УЕБСАЙТ

Получавате безброй възторжени препоръчителни писма дори с обещание за възстановяване на парите в 30-дневен срок. Но почакайте! Това истина ли е или лъжа? Има ли изречение където се казва, че ще можете да върнете продукта, ако не ви хареса? Можете ли да повярвате на това, което ви казват?
Истината е, че много компании обещават какво ли не само, за да осъществят продажба. Това се случва както в Интернет, така и на улицата. Желанието за печалба бързо разваля добрите намерения. Няма нужда от убеждаване, всички знаем, че това е истина.
Приемете това и успокойте параноята си чрез проверка на фактите. Тези, от които си струва да купувате, с удоволствие ще разговарят с вас по телефона и ще отговорят на въпросите ви лично или по имейла, може би дори още на същия ден. И ако наистина ви предлагат качество, ще ви позволят да се свържете с техни клиенти, за да се уверите, че това, което ви казват е истина. Накарайте компанията да се потруди. Ако не си правят труда да отговарят на имейлите ви, изобщо не им давайте номера на кредитната си карта.

ПРЕПОРЪКИ

Продуктът или услугата ви е препоръчана от трето лице. Звучи чудесно, истинска препоръка? Но почакайте! Какъв е мотивът на този, който ви я препоръчва? Любов към човека, висока оценка на продукта, пари? Ако сте избрали третото, вероятно сте прави. Много често дадена стока или услуга се препоръчва без дори да е била използвана. Има и изключения разбира се, но често препоръката е свързана с комисионна. Това само по себе си не означава, че ви лъжат, просто както по-горе беше споменато, трябва да бъдете скептични. Потърсете препоръки от бюлетини с новини и различни сайтове. Ако имат добра репутация, би трябвало да помислят добре преди да рекламират нещо, което не са проучили напълно. Източникът ви трябва да е надежден.

ТЪРСАЧКИ

Щом попаднете на даден продукт или услуга, потърсете за негативи. Успоредно с името на продукта, търсете и думи като ”омраза” или ”проблеми”. Ако много хора са използвали продукта и са имали проблеми, поне няколко ще опишат случилото им се в някой форум. Ако няма намерени резултати, приемете го за добър знак и продължете нататък.

ФОРУМИ

Ако имате трудности с намирането на това, което търсите, ключът може би са форумите. Съберете няколко посещавани форума и опишете това, което ви интересува във всичките. Проверете отново по-късно. Форумите са отличен начин да откриете нецензурирана информация. Общо казано това, което виждате е това, което получавате.

Има разбира се и изключения. Някой може да ви препоръча нещо просто, защото е свързан по някакъв начин. Ако форумът е достатъчно популярен, едва ли ще успее да ви убеди.

Всичко това не ви ли се струва очевидно? Да, но всеки ден стотици или дори хиляди харчат пари за некачествени или безполезни продукти или услуги, за които са ги убеждавали, че са идеални. Ако се съмнявате, проверете в няколко форума.

Ако правите собствен изин, форум или уебсайт, задайте си въпроса какво можете да направите за онези, които нямат богат опит. Вашата честност ще ви отдели от останалите.

Ако всичко, казано дотук ви е от полза, значи всичко е наред. Последната ви задача е да използвате тази информация и да бъдете скептични.

Leave a Reply